O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?
- Łatwo już było, będzie jeszcze trudniej. Zebraliśmy dla Was prognozy czołowych menedżerów z branży FMCG w Polsce dotyczące 2023 roku. Przeczytaj, czego spodziewają się w przyszłym roku: Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, Robert Wawro, COO Grupy Maspex, Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska, Tareck Ouaibi, dyrektor generalny Carrefour Polska, Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, Rafał Wróblewski, członek zarządu Nestle Polska, Sławomir Nitek, CEO Action na rynku Polski, Czech i Austrii, Piotr Her, prezes firmy Superdrob, Bogdan Łukasik, współwłaściciel i prezes Modern Expo, Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten, Arunas Zimnickas, prezes sieci Stokrotka, Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska, Dagmara Piasecka-Ramos, dyrektor generalna PepsiCo Polska, Leszek Wąsowicz, prezes Helio, Kiril Marinov, członek zarządu Henkel Polska, Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek, Piotr Korek, europejski dyrektor ds. inwestycji i ekspansji Pepco, Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago, Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, Jan Kolański, prezes firmy Colian, oraz Wojciech Łubieński, prezes Aldi Polska.
- Paweł Jachowski rozmawiał z Rafałem Brzoską, prezesem firmy InPost o prowadzeniu firmy w trudnym otoczeniu biznesowym, scenariuszach dla e-handlu, sukcesach i lekcjach wyciągniętych z porażek, nowych projektach, oraz inwestowaniu w branżę spożywczą i nie tylko.
- Demografia jest nieubłagana – polskie społeczeństwo się starzeje. Przed detalistami stoi ważne zadanie: jak poprawić doświadczenie zakupowe seniorów, by zdobyć ich serca? Przeczytacie o tym w artykule Konrada Kaszuby.
- Polsce potrzebna jest strategia demograficzna - przekonuje Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jeronimo Martins Polska (Biedronka) w rozmowie z Łukaszem Stępniakiem.
- Opłaty okołosprzedażowe trafiły pod lupę prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego. Co znalazło się w najnowszym raporcie opublikowanym przez urząd antymonopolowy i jakie należy wyciągnąć wnioski z tej publikacji?
- "Trzęsienie ziemi" - to tytuł wywiadu Magdaleny Stosio-Róg i Łukasza Stępniaka z dyrektorem zarządzającym Lotte Wedel Maciejem Hermanem. O jakie trzęsienie chodzi? Dowiecie się z lektury tego materiału.
- Czy poprawiony projekt ustawy o systemie kaucyjnym lepiej odpowiada wymaganiom handlu i producentów? Czy pozwoli w lepszym stopniu realizować cele w zakresie zbiórki? - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tekście Łukasza Rawy.
- Przygotowaliśmy dla Was ranking największych sieci drogeryjnych w Polsce. Choć król rynku jest jeden - oczywiście chodzi o sieć Rossmann - to jednak za jego plecami dzieje się całkiem sporo.
- W dziale "Start-upy" piszemy o farmach wertykalnych. Zastanawiamy się, czy nowa metoda uprawy roślin okaże się odpowiedzią na kluczowy problem współczesnego świata, jakim jest gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na żywność.
- Magda Głowacka przeanalizowała, jak mocno w producentów i dystrybutorów towarów non food uderzą nadchodzący kryzys, wysoka inflacja i spadająca siła nabywcza konsumentów.
- "Odchudzanie półek pomoże naszym markom" - przekonuje w wywiadzie przeprowadzonym przez Michała Kokoszkiewicza Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin.
To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- Karolina Szałas i Agnieszka Skonieczna z PMR zastanawiają się, jak w najbliższych latach zmieni się rynek e-commerce w Polsce
- Agnieszka Górnicka z Inquiry pisze o inflacji, która urządzi nam Boże Narodzenie
- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się roślinnemu biznesowi, który dopiero się rozkręca. Globalny rynek "roślinnego mięsa" w 2029 r. będzie warty nawet 140 mld dolarów!
- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przeanalizowała rynek przypraw i zwyczaje zakupowe polskich konsumentów dotyczące tej kategorii
- Jakub Mazurek z CMR przyjrzał się rynkowi napojów alkoholowych w Polsce i zaobserwował na nim ciekawe zmiany
- Arkadiusz Kawa zastanawia się, dlaczego według wstępnych szacunków w tym roku po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży internetowej na świecie mają być mniejsze niż w roku ubiegłym
- W roli naszego felietonisty debiutuje Paweł Musiał, ekspert branży retail, były szef m.in. rumuńskiej sieci Profi
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.