Kosmetyczny rynek karmi się nowościami – to przewodnia zasada wyraźnie przyświeca polskim producentom, którzy odważnie wprowadzają nowe serie, produkty a nawet całe marki. Natychmiast wyłapują trendy i zgodnie z nimi aktualizują swoją ofertę. Tak jak firma Delia Cosmetics, która odnowiła całą swoją kolekcję makijażową i właśnie wprowadza ją równolegle w Polsce i na zagranicznych rynkach, na których jest obecna. Jak podkreśla Renata Ciszewska, dyrektor marketingu firmy – relaunch marki był konieczny, bo kategoria jest tak dynamiczna, że trzeba biec, żeby nadążyć za oczekiwaniami konsumentów i nie dać się wyprzedzić konkurencji.
Makijaż jest rzeczywiście w czołówce kategorii, które mają największe znaczenie dla rynku kosmetycznego. Firma badawcza PMR wskazuje, że wraz z segmentem perfum, są to dwa obszary, w których dzieje się najwięcej. Ciekawe jest to, jak wzrost jednych kategorii wpływa na dynamikę innych. Najlepszym przykładem są akcesoria kosmetyczne, na które zapanował prawdziwy boom. To pochodna popytu na kosmetyki kolorowe do makijażu twarzy i niezwykłej popularności lakierów hybrydowych. To złoty okres dla firm działających w branży akcesoriów, na co wskazują wyniki firmy Inter‑Vion. W ciągu ostatnich trzech lat jej przychody wzrosły o 60 proc. Mówi o tym Michał Mróz, prezes firmy. Podkreśla jednak, że wpływ na taką dynamikę miały bardzo istotne zmiany, które zaszły w firmie. Dlaczego działy handlowy i marketingu tworzą teraz jeden zespół? Czy nowości wprowadzane są na wyraźne życzenie sieci handlowych? Warto przeczytać w wywiadzie, który mieliśmy okazję przeprowadzić.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.