Nie ma zgody na bylejakość, mówi Paweł Musiał jeden z najbardziej doświadczonych i znanych menadżerów z sektora handlu detalicznego w Polsce w najnowszym numerze magazynu „Wiadomości Handlowych”. Bylejakość na sklepowych półkach mści się błyskawicznie. Klienci przechodzą do konkurencji, łańcuchy logistyczne się rwą, pracownicy odchodzą, a nowi nie chcą przyjść. To już truizm, ale aby móc pozostać konkurencyjnym na polskim rynku retail trzeba dbać o każdy aspekt biznesu i dopasowywać się do zmieniającego coraz szybciej rynku.
Problem polega na tym, że o ile biznes wie, że nie może sobie odpuszczać, to już politycy nie czują tej presji. Dlatego właśnie we wStępniaku nasz redaktor naczelny Łukasz Stępniak bije na alarm i ostrzega, że decydenci nie słuchają apeli przedsiębiorców, organizacji branżowych, rolników i producentów, którzy wspólnie ostrzegają, że kryzys energetyczny może mieć tragiczne skutki dla rynku FMCG. Obok blackoutu energetycznego może nam bowiem grozić blackout... spożywczy.
Mimo że lato w pełni, a z bezchmurnego nieba leje się żar, to na metaforycznym niebie polskiego rynku zbierają się czarne chmury. Nastroje konsumenckie słabną, a Polacy zaczynają uważniej oglądać wydawane przez siebie złotówki. O tym do czego może to doprowadzić pisze Magda Stosio-Róg.
O to, aby klient pozostał z nami, nawet szukając oszczędności można walczyć na dwa sposoby. Albo postarać się być najtańszym dostawcą na rynku, albo zadbać o to, aby klient zakupy u nas po prostu... lubił. Lojalność konsumenta to święty Graal marketingu. Jak sprawić, aby klient zawsze do nas kierował swoje kroki? Jak znaleźć się w top of the mind w swojej kategorii? Michał Kokoszkiewicz oraz Konrad Kaszuba przyglądają się tematowi lojalności klienta. Jak można ją budować i jak wykorzystywać do tego najnowsze technologie. Sprawdzamy też, czy da się pójść dalej i sprawić, aby klient naszą markę pokochał.
Coraz więcej produktów spożywczych na naszych stołach zaczyna zyskiwać swoje roślinne alternatywy. Wegańskie mięso czy mleko na nikim nie robi już szczególnego wrażenia, ale przedsiębiorcy nie ustają w staraniach, aby weganom, wegetarianom i flexitarianom dostarczyć zamienniki kolejnych produktów. My przyglądamy się startupowi MyEgg, który chce podbić rynek polskim, roślinnym jajkiem.
Czy Polska będzie Rzeczpospolitą Autonomiczną? Bez obaw, nie chodzi tu o żaden ruch polityczny, a o to, że nasz kraj powoli staje się zagłębiem autonomicznych sklepów. Polacy zaskakująco łatwo pogodzili się z faktem, że w sklepie może obsługiwać ich jedynie algorytm. Konceptów takich sklepów jest coraz więcej, a Paweł Jachowski zrobił przegląd najciekawszych z nich.
Te i wiele innych tematów znajdziecie w najnowszym numerze Wiadomości Handlowych. Zachęcamy do zakupu eWydania, a miłośników tradycyjnej prasy do zakupu wydania papierowego. Zachęcamy też do dołączenia do licznego grona naszych Prenumeratorów i zapoznania się z pakietem WH Plus, który daje dostęp do wszystkich naszych treści, w cyfrze i papierze.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.