Drugi numer Nowych Wiadomości Handlowych już w sprzedaży. O czym w nim przeczytacie?
Ostatnie tygodnie naszego życia kształtuje niestety tragedia Ukrainy i Ukraińców. Inwazja Rosji na naszego wschodniego sąsiada wygnała z domów miliony ludzi, zmuszając ich do ucieczki z kraju. Nie sposób jednak nie docenić ogromu pomocy, jakiej Ukraińcom udzielili Polacy, zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy.
- Byłem mocno zaskoczony reakcją naszych rodaków na kryzys. Nie sądziłem, że stać nas na tak potężny zryw, tak ogromną empatię i otwartość na ludzi z zewnątrz. Jestem z nas dumny i wierzę, że to, co dzieje się dzisiaj, zmieni nas na zawsze − na lepsze. Być może jestem naiwny, ale chcę wierzyć, że to dramatycznie doświadczenie przełoży się nie tylko na poprawę relacji polsko-ukraińskich, ale także na to, w jaki sposób będą wyglądały relacje między Polakami, a także między przedsiębiorcami. Kryzys ukraiński spowodował, że umieli oni błyskawicznie się dogadać, zaoferować swoją wiedzę, usługi czy produkty i zbudować efektywny łańcuch dostaw, tak aby pomoc o ogromnej skali dotarła do potrzebujących na czas. Potrafili sobie zaufać i ze sobą współpracować. - pisze Łukasz Stępniak w swoim "wStępniaku".
Wojna zagościła niestety na łamach naszego magazynu. Patrzymy na to, jak ten największy od II wojny światowej konflikt w Europie przełoży się na gospodarkę, łańcuchy dostaw i rynek żywności. Analizujemy jak mogą zmienić się zachowania konsumentów pod wpływem tych traumatycznych wydarzeń.
Do Polski wchodzi sieć DM Drogerie Markt. To największy na rynku niemieckim konkurent dobrze nam znanego Rossmanna. Katarzyna Bochner sprawdza zatem, czy mamy do czynienia z wejściem smoka, czy może jednak... smoczka?
Zapraszamy do lektury okładkowego wywiadu z nowym dyrektorem generalnym sieci Netto Polska Hugo Mesquitą, który przekonuje nas, że dyskonty mają się dobrze i opowiada, jak będzie zmieniał się rynek detaliczny w Polsce.
Tematem numeru jest handel w metawersum. Minęło już kilka miesięcy od momentu, gdy słowo to zagościło w naszych słownikach. Czy zatem handel również będzie musiał zagościć w metawersum, aby nie utracić klienta? A może jest już tam obecny?
Te i wiele innych tematów znajdziecie Państwo w najnowszym numerze naszego magazynu. Zapraszamy do zamawiania eWydania. Osoby, które preferują wersję papierową, mogą ją znaleźć tutaj.
Wiadomości Handlowe najlepiej jest kupować w Prenumeracie. Macie wówczas pewność, że nie przegapicie żadnego z nadchodzących numerów. Prenumeratę roczną można zakupić tutaj.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.