Magazyn będzie dostępny od 26 sierpnia
Sztuczna inteligencja w handlu detalicznym, inwestycje w roboty, przygotowania do startu systemu kaucyjnego, gaming w strategiach sieci handlowych - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 4/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady m.in. z Alexandre'em Saussardem, prezesem Auchan w Polsce oraz Wojciechem Grohnem, członkiem zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.
O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?
- W wywiadzie numeru Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska, opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o głębokiej transformacji modelu biznesowego Auchan oraz przyszłości rynku handlu detalicznego w naszym kraju. Zdradził też priorytety firmy na najbliższe lata
- Temat numeru to sztuczna inteligencja i roboty w handlu. Michał Kokoszkiewicz przeanalizował szczegółowo inwestycje, wdrożenia i oczekiwania firm z sektora detalicznego w związku z rozwojem AI
- Na temat cyberbezpieczeństwa firm z sektora handlowego rozmawialiśmy z Iwoną Prószyńską, kierowniczką Zespołu ds. Strategicznej Komunikacji Cyberbezpieczeństwa NASK, oraz Karolem Bojkem, ekspertem w tym zespole
- Czy roboty śnią o zakupach? Na to pytanie odpowiedział Jakub Sadowski, który przyjrzał się robotom wykorzystywanym w branży handlowej, na różnych odcinkach łańcucha dostaw
- Prezentujemy ranking 20 największych spożywczych sieci handlowych w Polsce. Tak naprawdę są to dwa zestawienia - jedno według przychodów ze sprzedaży, a drugie według liczby sklepów
- Konsument jest już trochę zmęczony. Czym? Dowiecie się z lektury wywiadu z Wojciechem Grohnem, członkiem zarządu ds. zakupów w Lidl Polska
- Wiem, że nic nie wiem - tak swój stan wiedzy o systemie kaucyjnym może określić większości klientów sklepów. Koniecznie zapoznajcie się z wynikami badania dotyczącego systemu kaucyjnego, jakie redakcja "Wiadomości Handlowych" zleciła firmie UCE Research
- Wirtualny sklep na Robloksie, własny kanał na Discordzie i produkty dedykowane graczom. Paweł Jachowski sprawdził, jak sieci handlowe i producenci żywności podchodzą do tematu gamingu
- Gastronomia staje się motorem napędowym stacji paliw, ale na rynku tym dzieje się zdecydowanie więcej. Przyjrzeliśmy się szczegółowo zachodzącym zmianom
- Daniel Powierża, który prowadzi w Warszawie sklep pod szyldem Żabki, to laureat statuetki Franczyzowy Superbohater przyznawanej przez naszą redakcję. Jego życiowym pasjom i pomysłom na bycie skutecznym w biznesie przyjrzała się Katarzyna Pierzchała
- Szkolenia pracowników to dziś strategiczna konieczność dla firm, które chcą liczyć się na rynku i zatrzymać w swoich szeregach największe talenty - przekonuje w swoim artykule Magdalena Stosio-Róg
- Czy nowy pomysł Ministerstwa Zdrowia będzie problemem dla operatorów automatów vendingowych? Sprawdzamy, co oznacza "wojna o kawę"
- W czasach gdy zwierzęta coraz częściej traktowane są jak członkowie rodziny, a powiedzenie "zwierzęta to nowe dzieci" zyskuje na aktualności, rosną również wydatki na ich utrzymanie. Przeanalizowaliśmy zatem rynek pet food w Polsce
- Czym konsumenci kierują się podczas zakupów przyborów szkolnych? Wyniki rozmaitych badań na ten temat przeanalizował Paweł Mikos
To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawił naszym Czytelnikom Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan
- Rafał Więckiewicz przyjrzał się podatkom nakładanym przez różne kraje na producentów i sprzedawców żywności. Przeczytajcie ten artykuł, aby dowiedzieć się, jakie nowe daniny mogą się pojawić prędzej czy później w Polsce
- Konrad Wacławik i Joanna Kwiczor z NielsenIQ oraz Przemysław Dwojak z GfK - an NIQ Company tłumaczą, co zmiany demograficzne w Polsce oznaczają dla retailerów
- Wojciech Orlicki, Nikodem Pankowiak i Tomasz Rydzewski z CMR przyjrzeli się kategoriom produktów spożywczych, których sprzedaż rośnie wraz z powrotem dzieci do szkół
- Michał Taranta z IPG Mediabrands odpowiada na trudne pytania dotyczące retail mediów
- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski ubolewa w związku z gównowaceniem handlu, a Konrad Kaszuba poznaje trzy siostrzenice z Ukrainy
Zachęcamy do lektury!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.