Drodzy Państwo, oddajemy w Państwa ręce specjalne e-wydanie Wiadomości Kosmetycznych wprowadzające nas w nowy, 2024 rok. Zebrałyśmy w nim informacje, opinie, analizy i prognozy pokazujące, w jakim kierunku będzie rozwijał się sektor kosmetyczny.
eWydanie Wiadomości Kosmetycznych można również uzyskać bezpłatnie, rejestrując się pod tym linkiem.
Poprosiłyśmy ekspertów – praktyków działających w obszarze handlu, produkcji i dystrybucji – by podzielili się z nami swoją perspektywą. Jaki będzie nowy rok dla branży kosmetycznej? Jakie przyniesie wyzwania? Pewne jest, że ich nie zabraknie. Największe i najtrudniejsze związane będą ze zmieniającymi się najważniejszymi dla branży aktami prawnymi, a ich wspólnym mianownikiem są kwestie środowiskowe. Niezmiennie firmy będą pilnowały płynności finansowej, pozostają obawy dotyczące cen surowców i energii, podwyżek płac – wielu czynników wpływających na kondycję przedsiębiorstw. Nie ulega też wątpliwości, że nadchodzący rok upłynie pod znakiem ceny i promocji, choć od lat zakończenie wyścigu w tym obszarze jest wskazywane jako najbardziej potrzebna zmiana na rynku kosmetycznym.
Zebrałyśmy analizy od wiodących firm badawczych i doradczych. Wynika z nich, że rynek kosmetyczny nadal ma się dobrze, choć dynamika jego rozwoju nieco słabnie. Wzrosty sprzedaży wynikają w największym stopniu ze wzrostu cen, choć bezwzględnie jest to też rynek, na którym stale jest zainteresowanie nowościami, co powoduje, że wiele kategorii rośnie także ilościowo. Marki własne sieci handlowych nie są tak silne, jak w kategoriach żywności i chemii, co ciągle daje szansę ciekawym brandom na rozwój. Pewne jest jednak, że to dziś sieci handlowe, retailerzy, a nie producenci rządzą rynkiem, co podkreślali eksperci podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. Podsumowałyśmy te niezwykle ciekawe dyskusje, pokazując Państwu, jakiej współpracy od producentów oczekują sieci handlowe, czemu istotna jest prawdziwa, partnerska współpraca pomiędzy dostawcami a detalistami i dlaczego konsument musi być postawiony w centrum uwagi. Ale tak naprawdę. Nie tylko w marketingowych hasłach.
E-commerce – obszar, który w branży kosmetycznej jest przedmiotem głębokich analiz i dyskusji. Jemu też poświęciłyśmy sporo miejsca, przypominając najlepszy tegoroczny wywiad, w którym Remigiusz Chrzanowski, ekspert specjalizujący się w e-commerce analizuje, kto ma szansę zawalczyć na tym rynku o pozycję lidera. Wskazuje też, że konkurowanie w online będzie coraz trudniejsze i coraz droższe. Widzimy już, że te prognozy sprzed kilku miesięcy sprawdzają się – proces konsolidacji rozpoczął się, a kończy się czas firm garażowych, zarówno w obszarze produkcji, dystrybucji, jak i sprzedaży kosmetyków, co także podkreślali eksperci podczas Forum Branży Kosmetycznej – podsumowałyśmy te wnioski dla Państwa.
Nie mogło w wydaniu o trendach zabraknąć publikacji poświęconych mediom społecznościowym i platformom, na których sami użytkownicy te trendy wyłapują, podkręcają, modyfikują i z niszowych wyprowadzają na wiodące. Pewne jest, że TiKTok to platforma, która zgodnie z przewidywaniami – staje się topowa. Ale coraz ciekawszą, również dla branży beauty, jest Pinterest i z pewnością warto się nią zainteresować. A i... AI – czy wiecie jak szybko uczy się beauty? Bardzo szybko i bardzo skutecznie. To najwyższy czas na przyjrzenie się możliwościom sztucznej inteligencji, ale też dyskusję o za i przeciw jej wykorzystaniu. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.