W pierwszym w tym roku numerze jak zawsze najważniejsze informacje branżowe, analizy, porady, felietony, rozmowy z przedstawicielami branży i nowości produktowe. „Wiadomości Handlowe” to fachowy tytuł obecny na rynku FMCG od 18 lat! Miesięcznik ukazuje się w nakładzie 70 000 egzemplarzy. Tytuł jest uważany za najbardziej opiniotwórczy spośród prasy handlowej. Ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe w sklepach spożywczych w Polsce.
Gorący temat to szczepienia. Sprawdzamy, jaka jest szansa na przyśpieszenie sczepień dla pracowników handlu. Branża przypomina, że nie mogą być pominięci w Narodowym Programie Szczepień. Program ten definiuje cztery etapy, wyznaczając pierwszeństwo szczepień dla określonych grup społecznych i zawodowych. Na żadnym z IV etapów nie uwzględniono pracowników handlu. Czy jeszcze może się to zmienić? Dowiecie się Państwo z tekstu Konrada Kaszuby.
Kolejny ważny temat to działania UOKiK, które ściga Kaufland, Eurocash i Intermarché za rabaty retro. Prezes Urzędu wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące spółek Kaufland Polska Markety, Eurocash i SCA PR Polska (Intermarche). Zastrzeżenia urzędu budzi m.in. wsteczne ustalanie rabatów i warunków handlowych w relacjach z dostawcami produktów rolno-spożywczych. Za podobne praktyki została niedawno ukarana spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka. Co te działania oznaczają dla całej branży, czy posypią się kolejne kary? Temat przybliży Państwu redaktor naczelny naszego miesięcznika Grzegorz Szafraniec.
Stało się! Podatek handlowy wszedł w życie. Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej nie zapadł przed końcem ub.r. Mimo to polski rząd zaczął pobierać podatek od stycznia br. i wcale nie musiał wprowadzać żadnych zmian w prawie. Jak jest skonstruowany ten podatek? Kto musi go zapłacić? Czy jest jeszcze szansa na jego wycofanie lub zmiany? Na te pytania znajdziecie Państwo odpowiedzi w tekście Pawła Jachowskiego.
W dziale „Prawo w sklepie” poruszamy temat kradzieżach i działań, jakie może podjąć ochrona placówki. Hubert Wójcik sprawdził również jakie sklepy są najbardziej narażone na kradzieże. Okazuje się, że w jej wyniku polski handel traci ponad 1,1 mld euro rocznie, a najgorzej pod tym względem wypadają dyskonty.
Sprawdziliśmy również, jak radzą sobie nasze polskie sieci. W styczniowym numerze znajdziecie Państwo wywiad ze Sławomirem Ignatowiczem, prezesem Polskiego Serwisu Detalicznego, a także Wojciechem Śliwą, właścicielem małopolskiej sieci Paleo zrzeszonej w PGZ Kupiec. Na nasze pytania odpowiedział również Tomasz Syller, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki Wasz Sklep Spar.
Zaglądamy też do portfeli Polaków. Grzegorz Szafraniec sprawdził o ile mniej do wydania mieli Europejczycy z powodu pandemii i jak wśród nich plasują się Polacy.
Już od stycznia nasza gazeta zyskuje nowy dział „Praca i kariera”, w którym znajdą Państwo informacje i dane na temat rynku pracy w branży handlowej. Przedstawimy również sylwetki ludzi handlu i napiszemy o najważniejszych zmianach kadrowych.
Publikujemy również raport Kulinaria. Przyglądamy się w nim kategoriom produktów, które zyskały w czasach, kiedy samodzielne przygotowywania posiłków w domach stało się nie tylko koniecznością, ale i sposobem na rozładowanie stresu. Sprawdzamy także, jak pandemia przełożyła się na wybory zakupowe Polaków.
W sekcji Rynki zamieszczamy szczegółową analizę tego, co wydarzyło się w kategorii słodyczy. Podpowiadamy też detalistom, jakie produkty warto mieć na pólkach, żeby przyciągnąć do niej klientów w pierwszym kwartale roku, kiedy popyt na łakocie nieco słabnie. Pod lupę bierzemy również inne kategorie, w tym brown spirits, gdzie niepodzielnie króluje whisky. Omawiamy też sytuację na rynku napojów, na którym sporo dzieje się obecnie za sprawą tzw. podatku cukrowego.
Życzymy przyjemnej lektury i zapraszamy do kontaktu z nami. Wszystkie kontakty do nas znajdziecie Państwo na portalu wiadomoscihandlowe.pl w zakładce redakcja. Możecie także kontaktować się z nami przez fanpage na Facebooku, za pomocą konta na LinkedIn oraz poprzez Twitera.
Jeśli chcecie, Drodzy Czytelnicy, na stałe otrzymywać informacje o nowościach produktowych, trendach, zmianach, istotnych dla branży wydarzeniach – zapiszcie się do newslettera.
REDAKCJA „Wiadomości Handlowych”
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.