Wiadomości Handlowe w 2022 zmieniają się gruntownie. Miesięcznik – dedykowany dotychczas sektorowi MŚP, w tym niezależnym sklepom – został przekształcony w wysokiej jakości magazyn biznesowy. O czym piszemy w pierwszym numerze Nowych Wiadomości Handlowych?
Mamy dla was kilka niezwykle ważnych, ale często trudnych tematów. Jednym z nich jest zjawisko Gender Gap w handlu, czyli różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Co ciekawe, nierówności w płacach występują nie tylko na stanowiskach managerskich, ale również na poziomie kasjerów i kasjerek.
Pamiętacie jeszcze o Tesco? Wszyscy pamiętają, a my analizujemy jak przeszedł proces likwidacji jednej z największych sieci handlowych w Polsce. Warto się temu przyjrzeć, bo jest to niepowtarzalne jak na razie doświadczenie dla polskiego rynku.
Łukasz Stępniak wraz z Pawłem Jachowskim ponownie biorą pod lupę zmiany w Eurocashu i odejście ze stanowiska prezesa Luisa Amarala. Jego przejście do rady nadzorczej spółki wywołało szok w branży. Co to oznacza dla strategii całej grupy?
Tematem numeru jest q-commerce, dlatego rozmawiamy z Agnieszką Cymbałą, country manager Bolt Marketu o planach rozwoju kolejnego gracza na tym szybko rosnącym segmencie rynku. Paweł Jachowski zastanawia się nad tym, w którą stronę podąży Quick Commerce i rynek dark store'ów. Czy miasta zaczną nakładać na nie ograniczenia? Czy możliwe będą całkowicie darmowe dostawy?
Q-commerce wydaje się być jedną z najszybciej rosnących gałęzi handlu, jednak ma duże problemy z… rentownością. Szybki handel musi szukać kolejnych pól do optymalizacji i zwiększenia efektywności. Tematowi temu przygląda się Michał Kokoszkiewicz.
Do "Rozmowy Numeru" zaprosiliśmy prof. Witolda Orłowskiego. Irina Nowochatko-Kowalczyk rozmawia ze swoim gościem o Polskim Ładzie i jego wpływie na gospodarkę. Czy grozi nam spirala inflacyjna? Jak zadziała planowana tarcza mająca uchronić przedsiębiorców przed jej skutkami? Oraz czego handel może spodziewać się w 2022 roku?
To wszystko i wiele więcej znajduje się w pierwszym numerze magazynu Wiadomości Handlowe w 2022 roku. Zapraszamy do czytania i odkrywania, co jeszcze udało nam się usprawnić w nowej odsłonie naszego tytułu.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.