Początek roku to zwyczajowo czas na prognozy i przewidywania, co się wydarzy, jakie czynniki będą miały wpływ gospodarkę i poszczególne jej sektory oraz na zachowania konsumentów. Dla branży kosmetycznej kluczowe pozostaje pytanie „Co będzie modne?”. Nad nowościami, którymi da się przebić konkurencję, głowią się działy rozwoju i marketingu.
Kopalnią pomysłów są dziś sami konsumenci. Kto ma oczy i uszy otwarte oraz czujnych „zwiadowców” w mediach społecznościowych, spomiędzy dyskusji, najczęściej wpisywanych haseł i publikowanych zdjęć, jest w stanie wyłowić ledwo raczkujące trendy, które z czasem mogą się zamienić w masową falę zalewającą rynek.
Same platformy społecznościowe dzielą się swoimi analizami rodzących się mód. I tak Pinterest opublikował właśnie listę dziesięciu najważniejszych trendów beauty na 2019 rok (czytaj str. 28). Wśród nich wyraźnie przebija powrót na naturalnego wyglądu, co przejawia się choćby w akceptacji siwych włosów, czy stosowaniu odżywek wzmacniających rzęsy zamiast doklejania sztucznych kępek.
Żeby jednak nie wydało się komuś, że robi się nudno. Absolutnym hitem będą włosy w odcieniach fioletu i mocne, kontrastowe usta. Wyraziste pomadki rządzą!
Temat natury, roślinnych składników, ekologicznego życia, poszanowania dla przyrody powraca jednak jak bumerang i nie ulega wątpliwości, że jest to stały trend. Pokazują to analizy największych agencji badawczych i wewnętrzne badania prowadzone w firmach kosmetycznych. Nic nie sprzedaje się dziś tak dobrze, jak hasło „natura” (czytaj: „Naturalny trend będzie przenikał do kolejnych kategorii” str. 34). Dlaczego tak się dzieje? Według danych Nielsena aż 71 proc. polskich konsumentów obawia się, że sztuczne dodatki będą miały negatywny wpływ na ich zdrowie w długiej perspektywie, 61 proc. deklaruje, że szuka produktów o prostym składzie. Obydwa te wskaźniki plasują nas powyżej średniej europejskiej.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.