Już 200 mln zł jest wart rynek ekologicznych kosmetyków w Polsce i na tych wartościach na pewno się nie zatrzyma – prognozuje instytut badawczy GfK Polonia. To zaledwie 2 proc. wartości rynku kosmetycznego, ale za to dynamika wzrostu w relacji rok do roku wyniosła aż 39 proc., podczas gdy cały rynek kosmetyczny słabł.
Popularność kosmetyków eko jest skutkiem konsumenckiego zainteresowania tym co zdrowe i naturalne we wszystkich obszarach życia. Te tendencje pojawiły się stosunkowo niedawno wraz ze wzrostem świadomości konsumentów również na temat tego, jak ważna jest troska o środowisko naturalne i zatrzymanie jego degradacji. Generalnie jednak Polacy zawsze byli pełni obaw o swoje zdrowie, a pandemia jeszcze te tendencje nasiliła. Ważnych stało się szereg czynników mogących wpływać na kondycję i samopoczucie, w tym np. obecność w produktach tzw. sztucznych składników.
Z ostatnich danych Nielsena wynika, że prawie 40 proc. polskich kupujących interesuje się tym, czy produkt jest bio, eko, naturalny. 60 proc. respondentów interesuje się ekologią i kupuje kosmetyki eko, ponieważ ich zdaniem są zdrowsze i bardziej naturalne. 64 proc. ankietowanych decyduje się na zakup ekologicznych środków czystości przez wzgląd na środowisko. 54 proc. Polaków czyta etykiety i zwraca uwagę na informacje, jakie są na nich zawarte.
Tym trendom poświęciliśmy specjalny raport Eko i Natura, na który składają się redakcyjne publikacje oraz kampanie naszych partnerów – firm kosmetycznych stawiających na kategorię eko i wprowadzających w tym nurcie nowości.
Wielkimi krokami zbliżają się święta, a te, niezależnie od pandemii, kojarzą się z choinką i prezentami. Przygotowaliśmy więc przegląd upominkowych ofert, które warto wprowadzić do drogerii – wszak kosmetyki to od zawsze jeden z najchętniej wręczanych bożonarodzeniowych niespodzianek.
Przedstawiamy również najlepsze sieci drogeryjne 2020 roku oraz sklepy, które przyczyniły się do ich sukcesu. Choć dla wszystkich jest to niespokojny i trudny czas, konkurs Drogeria Roku znalazł swój szczęśliwy finał. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zgłosili swoje reprezentacyjne placówki do konkursu i szczerze gratulujemy zwycięzcom. W tym roku na podium stanęły Drogerie Jasmin, Laboo i Rossmann, które zwyciężyły w swoich kategoriach. O wszystkich sklepach zgłoszonych do konkursu, a także o tym, co każdego dnia wydarza się w branży kosmetycznej, przeczytacie na www.wiadomoscikosmetyczne.pl
redaktor@wiadomoscikosmetyczne.pl
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.