Uwaga! Poznaj najlepszych menadżerów i sklepy roku – pobierz bezpłatne e-wydanie
Jak rząd chce uregulować kwestie franczyzy i za co franczyzodawcom mogą grozić grzywny? W jakim kierunku zmienia się obraz polskiego handlu detalicznego? Co dzieje się, gdy sklepów ubywa? Kto ponosi odpowiedzialność za wypadek klienta na terenie placówki handlowej i jak zabezpieczyć się na okoliczność manka w kasie? – to niewielka część tematów poruszanych w najnowszym, jubileuszowym wydaniu „Wiadomości Handlowych”. Polecamy również relację z Retail & FMCG Congress 2020, w trakcie którego rozstrzygnęliśmy konkursy „Retail Business Awards”, a także „Market Roku”. Sporo miejsca poświęciliśmy także analizie świątecznych trendów w sprzedaży takich kategorii jak: mięso i wędliny, dodatki do pieczenia, słodycze czy alkohol.
Drodzy Czytelnicy,
jeśli nadal pracujecie zdalnie lub jest Wam wygodniej czytać „Wiadomości Handlowe” na ekranie komputera lub smartfona – dajemy Wam taką możliwość. Możecie BEZPŁATNIE POBRAĆ najnowsze e-wydanie „Wiadomości Handlowych”.
Niezmiennie drukujemy nasze pismo i dostarczamy je bezpośrednio do sklepów spożywczych wszystkich formatów, hurtowni oraz do zarządów i kupców w sieciach handlowych. Zapraszamy do lektury najnowszego wydania WH, które jest dla nas wyjątkowe, bo dwusetne. Przygotowaliśmy w nim dla szereg interesujących artykułów!
Franczyza na bardzo krótkiej smyczy – na zlecenie resortu sprawiedliwości powstała analiza rynku franczyzy w Polsce, zawierająca szereg kontrowersyjnych postulatów legislacyjnych. Gdy wejdą w życie w tym kształcie, rynek czeka prawdziwa rewolucja…
Sklepów ubywa, ale są większe – na koniec ub.r. działało w Polsce 333 tys. placówek detalicznych – to o 1,9% mniej niż w 2018 roku. Jednocześnie ich łączna powierzchnia sprzedażowa wzrosła do 37,5 mln mkw.
Rosną wydatki na żywność – z danych GUS wynika, że w zeszłym roku sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe osiągnęła 917,7 mld zł i była o 6,5% wyższa niż przed rokiem. Mocno w górę poszła gastronomia, która w tym roku tego sukcesu na pewno nie powtórzy.
Koronawirus najgroźniejszy dla sklepów w dużych miastach – badania dotyczące ruchu klientów w sklepach wskazują na silny związek pomiędzy wzrostem stwierdzanych zakażeń koronawirusem a spadającą liczbą wizyt w placówkach handlowych. Najwyraźniej tę korelację widać w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.
Top Market zmienia system dostaw – Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów zdradza w wywiadzie, że sklepy sieci będą teraz towarowane codziennie, a plan 700 placówek na koniec roku jest niezagrożony.
Wywiad z rzecznik MŚP: Dajmy szanse kodeksowi dobrych praktyk – Adam Abramowicz o tym, co powinno cechować dobrą umową franczyzową i dlaczego ustawa o franczyzie to ostateczność.
Śliski temat, czyli wypadek w sklepie – czy detalista z automatu ponosi odpowiedzialność za sytuacje, w której klient poślizgnął się na mokrej podłodze, przewrócił i złamał nogę? Teoretycznie nie, a w praktyce wygląda to zupełnie inaczej.
Kto odpowiada za manko w kasie – w stosunku do pracowników dysponujących firmowymi pieniędzmi właściciel sklepu powinien wprowadzić odpowiedzialność za powierzone mienie. Co przemawia za tym rozwiązaniem?
Nielegalny zakaz fotografowania – rozwój nowych technologii sprawia, że klienci coraz częściej robią zdjęcie towarom w sklepach. Czy można im tego zabronić?
Zwrotów nie przyjmujemy. Czy to zgodnie z prawem? – odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od kilku czynników. Radca prawny wyjaśnia od jakich.
Nie tylko pieniądze motywują do pracy – dopłaty do posiłków, ubezpieczenie na życie, dofinansowanie studiów, wsparcie w trudnej sytuacji życiowej – przedstawimy listę pozapłacowych bonusów oferowanych pracownikom przez największe sieci handlowe.
Retail & FMCG Congress 2020 Poland & CEE – relacja ze spotkania największych postaci polskiego i zagranicznego handlu, jak również liderów rynku spożywczego oraz dostawców usług dla tych sektorów.
Dyskonty mają najdroższe warzywa – badania dowodzą, że pod względem atrakcyjności cen warzyw dyskonty są na szarym końcu. Skąd taka strategia?
Świeże warzywa sezonowe w sklepie – jesień i zima mają swoje bestsellery. Należą do nich marchew, buraki, kapusta oraz dynia.
Orlen z Ruchem chcą konkurować z Żabką – państwowy gigant zapowiada otwieranie punktów sprzedaży typu convenience poza stacjami paliw. Czy dotychczasowy lider w tym segmencie ma się czego bać?
Sklepy Easy Auchan na stacjach BP – na stacji BP Reduta w Warszawie ruszył pierwszy, pilotażowy sklep Easy Auchan. Otwarcie dwóch kolejnych planowane jest na grudzień.
Tesco E-zakupy: umarł król, niech żyją nowi królowie – platforma sieci, która kilka lat temu była liderem internetowej sprzedaży żywności w naszym kraju przestała działać. Kandydatów do schedy po niej jest kilku.
Frisco zdobyło Wrocław – jeden z największych polskich graczy sektora e‑grocery, wychodzi poza aglomerację warszawską.
Zakupy spożywcze czarnym koniem e-commerce – wartość rynku e-grocery wynosi około 1,2 mld zł, jednak eksperci prognozują, że już w 2023 roku może się ona podwoić. Jak sieci handlowe wykorzystują ten potencjał?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do lektury. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas informacje będą przydatne w Waszej codziennej pracy. Zachęcamy – piszcie do nas, informujcie, co dzieje się w Waszych firmach, sklepach, jak radzicie sobie z obecną sytuacją. Wszystkie kontakty do nas znajdziecie na portalu wiadomoscihandlowe.pl w zakładce redakcja. Możecie także kontaktować się z nami przez fanpage na FB, za pomocą konta na LinkedIn oraz poprzez Twittera.
Jeśli chcecie, Drodzy Czytelnicy, na stałe otrzymywać informacje o nowościach produktowych, trendach, zmianach, istotnych dla branży wydarzeniach – zapiszcie się do newslettera. Bądźcie zdrowi!
REDAKCJA „Wiadomości Handlowych”
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.