Prognozy na rok 2026, inwestycje w AI, strategie rozwoju marek, lojalność klientów, handel w Polsce w perspektywie 10-15 lat - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 6/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady z Grażyną Piotrowską-Oliwą z Pepco Group, Kamilem Kopanią z Mamyito.pl oraz Natalią Bryjak z Żabki.
O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?
- Mamy nową rewolucję francuską w handlu - deklaruje w wywiadzie numeru Grażyna Piotrowska-Oliwa, inwestorka, prezeska Grupy Modne Zakupy oraz członkini Rady Dyrektorów Pepco Group. Koniecznie przeczytajcie, co znana menedżerka ma przez to na myśli
- Tematem numeru jest marka. O tym, jak w dobie AI zmieni się strategia budowania pozycji brandów, przeczytacie w artykule Michała Kokoszkiewicza
- O tym, że polscy klienci lubią być zaskakiwani i oczekują efektu "wow", opowiedziała Łukaszowi Stępniakowi Natalia Bryjak, product quality & food safety manager w Żabce
- Marki własne przechodzą spektakularną metamorfozę. O kluczowych trendach na rynku private label przeczytacie w artykule Magdaleny Stosio-Róg
- Jak będzie wyglądała przyszłość rynku e-grocery w Polsce? Opowiedział o tym Pawłowi Jachowskiemu Kamil Kopania, dyrektor generalny sklepu internetowego Mamyito.pl
- Zapytaliśmy czołowe postacie z branży handlu i FMCG (oraz pokrewnych) o ich przewidywania na 2026 r. W naszej sondzie noworocznej znajdziecie komentarze takich menedżerów i menedżerek jak: Martin Piterak, prezes Kaufland Polska; Arūnas Zimnickas, prezes Stokrotki; Tomasz Waligórski, prezes Carrefour Polska; Adam Manikowski, CEO Żabka Polska; Tomasz Mroczkowski, prezes SM Mlekpol; Robert Rękas, prezes Lewiatan Holding; Brian Olesen, prezes Netto Polska; Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska; Emmanuel Pruvost, prezes Makro Polska; oraz Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo.
- Jak będzie wyglądał handel detaliczny w Polsce za 10-15 lat? W czasach dynamicznego rozwoju AI i robotyki oraz gwałtownych zmian społecznych nie sposób tego przewidzieć, ale i tak warto spróbować. Zadania tego podjęli się: Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce; Marek Zdziech, partner w OC&C Strategy Consultants; oraz Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający YouGov w Polsce
- System kaucyjny może przewrócić do góry nogami nie tylko układ sił pomiędzy poszczególnymi kanałami dystrybucji napojów, ale też to, w jakich opakowaniach będą one sprzedawane. Szczegóły - w naszym artykule
- Izabela Janisiewicz żyje swoimi sklepami. Jest w nich codziennie, często stoi za kasą, ale też sprząta, układa towar, rozmawia z klientami i wymyśla nowe dania na wynos. Sylwetkę kolejnej laureatki naszego konkursu Franczyzowy Superbohater przedstawia Katarzyna Pierzchała
- Spadł już pierwszy śnieg, Boże Narodzenie jest tuż za rogiem... A jaki będzie ten sezon świąteczny dla branży handlowej? Dowiecie się z lektury analizy przygotowanej przez Jakuba Sadowskiego
- Czy lojalność klientów można wciąż zdobyć rabatami i punktami wymienianymi na nagrody? Nie. Podpowiadamy, co jeszcze trzeba zrobić, by przywiązać do siebie konsumenta
- Jako jedni z pierwszych sprowadzali francuskie wina do Polski. Dziś mają w ofercie aż 730 marek win z różnych kierunków świata, na wyłączność. Przedstawiamy historię firmy Bordopol
- Agata Grysiak podsumowała Forum Branży Kosmetycznej 2025 oraz konkurs Drogeria Roku 2025
To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawił naszym Czytelnikom Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie
- Kuba Antoszewski z Kantar Polska opisał kluczowe cechy najcenniejszych marek świata, w tym brandów ze świata FMCG
- Mateusz Dąbrowski z Grupy Blix przeanalizował, jak zmieniają się preferencje konsumentów i wskazał, co potrafi zachwiać lojalnością wobec brandów
- Michał Zimiński z Simon-Kucher podpowiada, na co należy zwrócić uwagę przy wdrażaniu narzędzi opartych na AI w handlu
- Tomasz Wienke z Obi opisuje wielką transformację, jaką przechodzi obecnie branża DIY
- Grzegorz Mech z YouGov przyjrzał się rynkowi mrożonych owoców i warzyw
- Anna Wagner z NielsenIQ wskazuje obszary rynku alkoholowego, w których kryją się realne szanse na wzrosty
- A na deser, tradycyjnie, dwa felietony. Paweł Jachowski weryfikuje rozmiarówkę Prince Polo, a Konrad Kaszuba poszukuje jaj od szczęśliwych kurek
Zachęcamy do lektury!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.