Raport "Słodycze i przekąski w Polsce" powstał w okresie październik 2018 roku – wrzesień 2019 roku. Przy jego tworzeniu wykorzystano wszelkie dane i informacje rynkowe dostępne w polskich i zagranicznych specjalistycznych serwisach gospodarczych (otwartych i zamkniętych). Istotnym źródłem wiedzy były również bezpośrednie kontakty z przedstawicielami producentów, sieci handlowych i instytucji związanych z biznesem. Pozyskiwane w różnej formie dane i informacje były weryfikowane podczas wizyt i obserwacji w sklepach wszystkich znaczących sieci handlowych w Polsce.
Badanie obejmuje dziewięć kategorii produktowych, którymi są:
Analiza ilościowa dotyczy lat 2014‑2019, jednak najbardziej skoncentrowaliśmy się na latach 2018-2019 roku. Badanie zawiera dane dotyczące sprzedaży detalicznej na polskim rynku. Nie obejmuje ono sprzedaży eksportowej. Oszacowaliśmy również udziały rynkowe największych przedsiębiorstw działających w każdej z kategorii produktowych w latach 2017‑2019. Oddzielnie zostały ujęte produkty marek własnych wytwarzane na zlecenie poszczególnych sieci detalicznych. W badaniu znajdziecie Państwo także informacje o udziałach poszczególnych formatów handlowych w sprzedaży detalicznej słodyczy i przekąsek. Ta analiza obejmuje lata 2017‑2019, co umożliwia określenie krótkookresowej tendencji rozwojowej.
Ważną częścią raportu jest prognoza rozwoju poszczególnych kategorii produktowych i całej branży do 2024 roku. Przewidywania dotyczące przyszłych wyników sprzedażowych oparliśmy na dotychczasowych i aktualnych trendach konsumenckich i branżowych oraz na projekcji ich kontynuowania w kolejnych latach. Dbając o użyteczność całego opracowania, poświęciliśmy wiele uwagi trendom konsumenckim i rozwojowi oferty rynkowej. Zamieściliśmy także krótkie zalecenia dla producentów i handlowców.
Przykładowa zawartość rozdziałów dotyczących poszczególnych kategorii ujętych w raporcie:
Raport przygotowany został przez Kondej Retail we współpracy z Wydawnictwem Gospodarczym, wydawcą m.in. portalu wiadomoscihandlowe.pl. Publikacja liczy 160 stron.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.