Webinar „E-commerce, perspektywy dla rynku kosmetycznego i czynniki, które będą warunkować dalsze utrzymanie się e-biznesów na rynku” prowadzi Tomasz Choroszewski, Chief Strategy Officer w agencji marketingu precyzyjnego K2 Precise.
Polacy przenoszą swoje zakupy do internetu. Decyduje o tym nie tylko wygoda, ale także poszukiwanie niższych cen. Według danych z najnowszego raportu „W kryzysie do e-commerce" Mobile Institute przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że aż 78 proc. respondentów biorących udział w badaniu przekierowało swoje zakupy do internetu kategoria po kategorii, by optymalizować wydatki, a 56 proc. zamierza kontynuować lub rozpocząć ten proces.
Kobiety stanowią ponad połowę internautów robiących zakupy online. Zdrowie i Uroda to jedne z najczęściej wybieranych przez nie kategorii zakupów. Tak wynika z najnowszego raportu Ceneo „E-commerce w Polsce. Trendy zakupowe 2022”. Obie kategorie znajdują się też w czołówce całego rankingu Ceneo pod względem udziału w ruchu i wartości koszyka zakupowego.
To bardzo dobre informacje. Gorsze są te, które mówią, że e-commerce spowalnia i nie będzie miał już takiej dynamiki, jak w latach poprzednich, a Ci, którzy będą chcieli sprzedawać online będą musieli zmierzyć się z szeregiem regulacji prawnych, z chudnącym portfelem konsumentów, presją na ceny, spadającymi marżami i rosnącymi kosztami obsługi e-klientów.
Jak utrzymać się na rynku w obliczu tych wyzwań i gdzie szukać swojej przewagi konkurencyjnej? Możliwe scenariusze rozwoju e-commerce w sektorze kosmetycznym oraz wskazówki, jak działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, znajdziecie Państwo w kolejnym z cyklu webinariów szkoleniowych WK Studio.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.